Täsmäjumpat

Silverplus täsmäjumpat tapahtuvat pienissä 10-16 hengen ryhmissä. Pienryhmäohjauksessa ammattitaitoisella ohjaajalla on mahdollisuus huomioida jokainen tunnille osallistuja yksilönä, sekä opastaa liikkeissä tarvittaessa henkilökohtaisesti.
Silverplus täsmäjumpilla pääset harjoittelemaan juuri sitä, mitä eniten tarvitset. Kärsitkö niska-hartia vaivoista ja ylävartalon jäykkyydestä? Niska-hartiajumppa on juuri sinua varten. Vatsa-selkätunnilla taas ylläpidetään selkärangan liikeratoja sekä vahvistetaan keskivartaloa monipuolisesti ja tehokkaasti. Syvävenyttely ja muut lihashuoltotunnit sopivat kaikille. Lihaskunnon ja liikkuvuuden lisääminen onkin lähtökohtana kaikille täsmäjumpillemme.
Laajasta ryhmäliikuntavalikoimastamme löytyy tunti jokaiselle, niin aloittelijalle kuin aktiivikuntoilijallekin. Ryhmässä liikkuminen on motivoivaa ja hauskaa -sen takaavat innostavat ja energiset ohjaajamme!

Varaa aika täsmäjumppaan tästä!

Tuntikuvaukset

Evergreen Pyöräily on loistavaa peruskestävyysharjoittelua. Tunnilla asiakas saa itse määrätä oman tehonsa ja tasonsa. Stereoista soi kotimainen musiikki iskelmästä rockiin. Tunnille voivat osallistua niin liikunnan vasta-alkajat kuin kokeneet konkarit maratoonareita myöten. Kaikki saavat omalle kunnolleen sopivan tasoista liikuntaa.

FasciaMethod on kokonaisvaltaista kehonhuoltoa kuntouttavasta näkökulmasta. Keskitymme parantamaan liikkuvuutta toiminnallisin aktiivisin venytyksin nivelten täysiä liikeratoja käyttäen ja lihastoimintaketjuja (faskialinjoja) mukaillen. Teemme tarkasti kehon yleisimpiin heikkoihin ja kireisiin alueisiin suunnattuja liikehallinta- ja liikkuvuusharjoitteita. Hyödynnämme hierontapalloa faskiakerrosten välisen liukumisen lisäämiseksi ja faskioiden nesteyttämiseksi. Harjoittelua rytmitetään hengityksellä. Tunti soveltuu kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään tehokkaasti ja edistää hyvinvointiaan. FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä tuote.
Kahvakuula on tehokas ja monipuolinen lihaskuntotunti. Kahvakuulaharjoittelu on erittäin toiminnallista ja nostaa tehokkaasti myös sykettä, mutta vaatii oikeanlaista tekniikkaa. Jos olet aloittamassa liikuntaa, kysy vastaanotostamme soveltuuko tunti sinulle.
Kehonhuolto on palauttava ja kehoa huoltava harjoitus, joka koostuu erilaisista liikkuvuutta parantavista liikkeistä ja venyttelystä. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat edistää liikkuvuutta ja auttaa kehoa palautumaan kovista harjoituksista.
Kuntopiirissä kuormitetaan koko kehoa kokonaisvaltaisesti. Tunti koostuu 12 eri pisteestä jossa kehon voimaa, tasapainoa ja kestävyyttä haastetaan erilaisia välineitä apuna käyttäen. Pisteet kierretään läpi kolmeen kertaan ja yhden suorituksen kesto on 40s. Jokaisen on helppo soveltaa tunti itselleen sopivaksi, koska saat itse määrittää tahdin ja käytetyt vastukset. Kuntopiiri II on liikkeiltään haastavampi sekä kestoltaan pidempi, mikä tekee tunnista raskaamman. Tunnin monipuolisuus tempaa sinut varmasti mukaansa!
Tunti ohjataan kiertoharjoittelun muodossa kuntosalilla. I-tasolle voivat osallistua kaiken tasoiset liikkujat, myös kuntosaliharjoittelun ensikertalaiset. II-taso edellyttää aikaisempaa kuntosalitaustaa ja onkin loistava keino hankkia vaihtelua treeneihin sekä laajentaa omaa liikereserviä.
Lihaskuntotunnilla harjoitetaan koko kehoa kokonaisvaltaisesti. Tunnilla tehdään erilaisia apuvälineitä käyttäen ylä-, keski- ja alavartaloa kuormittavia lihaskuntoliikkeitä. Lihaskunto I soveltuu kaikille, lihaskunto II edellyttää aikaisempaa liikuntataustaa ja soveltuu parhaiten aktiiviliikkujalle.
Niska-hartia seudun ongelmat ovat nykypäivänä hyvin yleisiä istumatyön staattisen työasennon johdosta. Lihakset jumiutuvat ja aineenvaihdunta hidastuu. Lihaksen hiusverisuonten vahvistaminen lihaskuntoharjoitteilla vilkastuttaa verenkiertoa ja lisää hiusverisuonien muodostusta. Yläselkää vahvistamalla ja rintakehän liikkuvuutta lisäämällä alkaa ryhtikin korjaantua. Tunnin liikkeet vahvistavat niska-hartia seudun lihaksia sekä lisäävät ylävartalon liikkuvuutta. Säännöllinen harjoittelu saa oireet heikkenemään ja lopulta häviämään. Tämän luettuasi, voitko vielä olla osallistumatta tunnille?
Dynaaminen Hatha-jooga tunti, joka kehon ja mielen tasapainottamisen ohella kehittää myös lihasvoimaa, ketteryyttä, sekä monipuolista, kehotietoista vartalonhallintaa. Tunti koostuu lämmittelevistä liikkeistä, aurinkotervehdyksistä, seisten ja istuen tehtävästä asana-harjoituksesta sekä loppurentoutuksesta.
Silverjooga tunnilla tehdään peräkkäisenä sarjana yksittäisiä hathajoogaliikkeitä. Tunnilta saat lisää liikkuvutta ja voimaa, sekä kehität tasapainoa ja keskittymiskykyä. Tunti sopii kaikentasoisille liikkujille, sillä asanoista on mahdollista saada kevennettyjä vaihtoehtoja. Tunti alkaa dynaamisella seisoma-asana osuudella ja päättyy kehoa- ja mieltä huoltavalla rauhallisemmalla lattiasarjalla.
SilverOutdoor on tehokas ja hauska koko kehoa haastava ulkotreeni. Tunnilla tehdään erilaisia toiminnallisia harjoituksia välineillä ja oman kehon painolla. Tunti sopii hyvin myös aloittelijoille. Tunti pidetään kesällä 2017 Kuuvuoren kentällä (Suntiontie 12).
Silver Pilates on koko kehon hyvinvointia edistävää liikuntaa, joka tapahtuu jumppamatolla lattialla. Pilates- ja syvävenyttelytyyppisten harjoitteiden tavoitteena on vahvistaa koko kehoa, eritoten syviä rankaa tukevia lihaksia. Tunti kehittää kehonhallintaa, liikkuvuutta ja lihastasapainoa. Rauhallinen tunti soveltuu myös liikuntaa aloittaville.
SilverPumppi on lihaskuntotunti, joka toteutetaan musiikin tahdissa. Tunnilla tehdään perinteisiä lihaskuntoliikkeitä voimatangolla ja käsipainoilla. Tunnin tehoa voi säädellä itse, koska jokainen valitsee itselleen sopivat harjoituspainot. Tunnilla käydään läpi koko kehon päälihasryhmät ja tehdään yksi kappale jokaiselle lihasryhmälle. Tunti ei sisällä hyppyjä.
Silver Pyöräilyssä vauhdikas musiikki rytmittää polkemista. Tunti koostuu erilaisista työosuuksista joissa osuudet vaihtelevat intervallin omaisesti . Tunnilla nostetaan sykkeitä niin ylä- kuin alamäkispurteissa ja välillä väsytetaan jalkoja raskaissa mäki- osuuksissa. Kannustavan ohjaajan tahdittamalta tunnilta ei varmasti hikeä puutu!
Silverpyöräily + ylävartalo tunnilla kehitetään hapenottokykyä vauhtikestävyystasolla pyöräillen tunnin alusta n. 30 min. Tämä osio sisältää erilaisia polkutekniikoita, jotka opastetaan tunnin aikana tarkoin ja oikein. Pyöräilyn jälkeen siirrytään ylävartalo-osiossa treenaamaan apuvälineitä käyttäen monipuolisesti ylävartalon lihaksia. Lopussa palauttavat venytykset.
SilverSweat tuo lihaskuntoharjoitteluun uusia ulottuvuuksia. Tällä tunnilla kehittyy sekä lihaskunto, että aerobinen kestävyys. Tunti suoritetaan kelloa vastaan, näin jokainen harjoittelija pystyy suorittamaan tunnin omalla tahdillaan ja ehdoillaan. Tule nauttimaan vauhdista ja hyvästä olosta!
Syvävenyttely on staattista, kärsivällistä ja lempeää odottamista. Liikkeet ovat turvallisia ja kaikille sopivia. Tunnin tavoitteena on liikkuvuuden lisääminen. Syvävenyttely sopii myös hyvin palauttavaksi ja kuntouttavaksi venyttelyksi.
Hyvä liikkuvuus ja voimataso pitävät selkäkivut loitolla. Myös selkärangan kulumista voi hidastaa oikeinlaisilla lihaskuntoharjoitteilla. Vatsa-selkä-tunnilla keskitytään vahvistamaan monipuolisesti rankaa tukevia lihaksia.
Kaipaatko lisää voimaa keski- ja alavartaloon tai haluatko ehkä kehostasi muodokkaamman? Tällä tunnilla saat kaikki yhdellä iskulla! Tunnilla treenataan tehokkaasti pakaraa ja vatsalihaksia. Erilaiset askelkyykyt saattavat sisältyä tunnin ohjelmaan, eivätkä välttämättä sovellu kaikille.
Jos olet vuosien mittaan tehnyt itsestäsi kankean yksipuolisella kuormituksella, nyt on aika muuttaa tilanne! Liiallinen lihaskireys vääntää niveltä huonoon kulmaan ja saattaa aiheuttaa jopa ennenaikaista kulumaa. Kivuliaaseen polveen tai selkään pystyt siis suurelta osin vaikuttamaan itse. Venyttely parantaa liikkuvuutta ja laajentaa nivelten liikerataa, myös liikkeiden hallinta paranee, palautuminen nopeutuu ja liikuntavammojen riski pienenee. Tunnilla tehdään rauhallisia passiivisia venytyksiä ja kerrotaan samalla liikkeiden vaikutuksesta kehoon ja lihaksiin.
Jooga tukee hyvin muuta liikuntaa ja auttaa kehoa palautumaan rasituksesta, tunti sopii niin istumatyöntekijälle kuin aktiiviliikkujallekkin. YinJoogassa keskitytään erityisesti selkärankaan ja selänlihaksiin, lantionseutuun sekä raajoihin. Yin-harjoituksissa pyritään rentouttamaan lihaksia ja kehon jäykimpiä osia. Asanat tehdään pääasiassa istuen tai maaten, kestoltaan vaihdellen 1-5min. Tule rentoutumaan ja huoltamaan jäykkä selkäsi!

ASIAKASPALVELU
044 030 3136
info@silverplus.fi

OSOITE
Pitkämäenkatu 6, 3krs
20250 Turku

AUKIOLOAJAT
Ma, Ke 9:00-21:00
Ti, To 7:00-21:00
Pe 9:00-19:00
La 10:00-14:00
Su 10:00-14:00,
Kuukauden viimeinen sunnuntai klo 16:00-20:00

Suljettu pyhäpäivinä